Co jste možná nevěděli: MSM - Methylsulfonylmethan

Látka MSM (Methylsulfonylmethan) je látka obsahující organicky vázanou síru, která působí na zpevnění vazů a šlach, potlačení zánětů a bolesti a na regeneraci a relaxaci svalů.

MSM je přirozeným zdrojem síry, která je potřebná pro dobrý stav všech tkání. Je obsažena v kůži, vlasech, nehtech, šlachách, vazech, svalech, dokonce i v aminokyselinách a vitaminech. Bez MSM naše tělo není schopno vytvářet zdravé buňky. Protože je síra velmi nestálá, ničí se vařením a zpracováním potravy, většina lidí jí má v těle velmi málo.

Tablety MSM, podobně jako i ostatní výživové doplňky určené na kloubní výživu, jsou určeny zejména pro lidi kteří mají obtíže s klouby, které jim způsobují nepříjemné bolesti. Speciálně je ocení sportovci či lidé starších věkových kategorií, kteří jsou na problémy s klouby náchylnější.

Dále má silné antioxidační a jiné pozitivní účinky a je jedinečným zdrojem sirných sloučenin, které v organismu působí pozitivně, a to zejména v poškozené kloubní chrupavce.

Čím MSM prospívá?

• důležitý pro tvorbu kolagenu, který je potřebný pro správné utváření chrupavčité a kostní tkáně
  • pomáhá detoxikovat organismus
  • pomáhá při poruchách imunitního systému
  • podporuje tvorbu vitaminů (C, H, B5 a B13), které jsou potřebné pro správnou funkci
  • pomáhá odstraňovat poruchy a nedostatky pleti, pokožky, vlasů
  • MSM zmírňuje záněty či otoky kloubů, čímž zbavuje bolestí
  • pomáhá odstraňovat parazity v trávicím traktu a likvidovat bakteriální infekce
  • pomáhá při snižování bolesti kloubů
  • pomáhá při zmírňování zánětů
  • prispieva k dobrému vzhledu a zdraví pokožky
  • pomáhá zmírňovat alergické projevy
  • urychluje zotavování (rekonvalescenci) po cvičení nebo jiné psychické či fyzické zátěži

Co říkají odborníci?

,,Vysoce namáhaný nebo věkem opotřebovaný pohybový aparát vyžaduje dlouhodobou péči v souvislosti s prevencí vzniku zlomenin, zánětů, bolestí při pohybu a jiných problémů s klouby. MSM je zdroj biologicky vázané síry. Glukosamin se přirozeně vyskytuje v lidském těle a pomáhá udržovat spojení tkání a chrupavek. Glukosamin je nejznámější kloubový doplněk výživy na trhu. Představuje důležitý stavební kámen, který organismus potřebuje na to, aby produkoval molekuly známé pod označením glykosaminglykany nacházející se v lidské chrupavce. Glukosamin zmírňuje bolesti při osteoartróze a může také zmírňovat opotřebení kloubů zvláště u sportovců. Tyto složky pracují dohromady, aby zajistily optimální pevnost kloubů.“

Doporučuje MUDr. Kamil Dvořák: Glukosamin sulfát, chondroitin sulfát, MSM, Vitamín C, Vápník, Hořčík