Trápí mě: Infekce

infekce_1

Infekce je napadení hostitelského organismu cizím druhem (mikroby). Infekce je vyvolávána mikroorganismy (např. Viry, bakterie, a jiné). Tyto choroboplodné zárodky se přenášejí zejména vzduchem a přímým tělesným kontaktem. Onemocnění způsobené infekcí se neprojeví ihned, ale až po uplynutí doby, kdy dochází k rozmnožení mikroorganismů.

„U dobrovolníků s nedostatkem kyseliny pantotenové (vitamin B5) a vitaminu B6 vznikalo tak málo protilátek a bílých krvinek, že je trápily vleklé infekce, hlavně bolení v krku nebo akutní zánět nosohltanu. Strava s nedostatkem vitaminu B1, B2, kyseliny listové (B9), biotinu nebo niacinu (B3) zabraňuje v produkci protilátek, bílých krvinek a ostatních obranných látek, ačkoli není tak vážný jako nedostatek vitaminu B6 nebo kyseliny pantotenové.

Obrovské množství studií dokázalo, že vitamin C je nezbytně nutný při překonávaní infekcí. Nejen že pomáhá nadledvinkám, ale také stimuluje produkci protilátek, bílých krvinek a ostatních obranných sil a zvyšuje schopnost bílých krvinek ničit bakterie.
Vitamin A - tento vitamin hraje obzvlášť důležitou roli při prevenci nebo nápravě infekcí kůže, oční rohovky a sliznic, které chrání všechny tělesné dutiny. Když se objeví nedostatek vitaminu A, miliony buněk ve spodních vrstvách kůže nebo na povrchu sliznic rychle odumírají a hromadí se, buňky na povrchu sliznic už nemohou produkovat sliz, který omývá tkáně a obsahuje bíle krvinky.“

-- DAVIS. A. 1998. Uzdravme se. Praha: Pragma, 1998. s. 145-149