Trápí mě: Paměť a koncentrace

koncentrace

O co jde?

Nesoustředěnost je opravdu obtěžující, vede k opakujícím se chybám, nervozitě a samozřejmě k podrážděnosti, která je ve zpětné vazbě pro nesoustředěnost jako doping. Paměť je schopnost zpracování, uchování a následného vyřizování informací. Funkce paměti však mohou být sníženy věkem, poraněním mozku, nadměrným užíváním alkoholu a dalšími prostředky. Proto je důležité paměť neustále cvičit a udržovat ve zdravé formě. Na zlepšení paměti existuje několik teorií, tréninků paměti, rad a cviků. Koncentrace jde ruku v ruce s pamětí, proto je při procvičování paměti důležité i procvičování koncentrace.

Co radí odborníci?

,,Paměť se s věkem postupně zhoršuje, není to však díky "opotřebení," ale z důvodu nedostatečného využívání mozkové činnosti. Stejně jako svaly, tak i náš mozek potřebuje aktivitu, aby se udržel ve správném tempu. Paměť příznivě ovlivňuje několik látek. Jde hlavně o  vitaminy skupiny B, především o thiamin (B1), který byl pasován na psychický vitamin. Když ve stravě dlouhodobě chybí, začne selhávat paměť a vzpomínky budou poněkud matnější. Protistresovým efektem se chlubí i pyridoxin, vitamin B6. Dostatek železa neocení pouze vaše krev. Dychtí po něm i mozek, ačkoli jeho touha jednoznačně souvisí s červenými krvinkami. Díky železu je v nich dostatek červeného barviva, na které se váže kyslík. Ten je spolu s glukózou alfou a omegou pro fungování mozku. Kromě dostatečného příjmu železa dbejte i na zinek, jód a hořčík ve stravě.

Bez ovoce a zeleniny ani paměť nefunguje. Důležité jsou zejména druhy bohaté na vitamin C a betakaroten (A). Podle mnoha odborníků právě tyto antioxidanty oddalují stárnutí mozku a zlepšují mentální schopnosti tím, že ničí škodlivé volné radikály v mozkové tkáni. Céčko potřebujete i pro správnou funkci látek, které vedou nervové vzruchy a zprostředkovávají přenos informací.
Mezi další důležité doplňky zařadíme i Lecitin. Ten zvyšuje tvorbu acetylcholinu, který zajišťuje přenos informací mezi mozkovými buňkami a vyživuje je, což má za následek lepší schopnost učení a zapamatování. A jako bonus lecitin zvyšuje hladinu "dobrého" cholesterolu.´´

Doporučuje MUDr. Kamil Dvořák:  Lecitin, Vitamin A, Vitamin C, železo, jód, koenzym Q10zinek, hořčík, Vitamin B1, Vitamin B12, B-komplex.

Související produkty

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení