Objednávky odesíláme obratem, doručení již na další pracovní den od odeslání :)

Jak na nespavost a lepší spánek + příčiny a důsledky nespavosti

Pokud máte kvalitní spánek a dokážete spát celou noc a ráno se budíte odpočinutý, jste šťastný člověk. Lidé, kteří nespavostí trpí, by pro zlepšení spánku udělali cokoliv.

Co přesně je nespavost a co všechno v těle dokáže negativně ovlivnit?

Nespavost, odborně nazvaná insomnie, je stav neschopnosti hlubokého spánku. Jde o poruchu buď usínání nebo poruchu způsobující mělký či přerušovaný spánek. Během spánku dochází k metabolickým pochodům, které přes den neprobíhají a nedokážeme je nahradit zvýšeným příjmem potravy, tekutin, léků nebo odpočinkem bez spánku.

Při nespavosti trpí celý organismus, centrální nervový systém, kardiovaskulární systém, snižuje se imunita a vzniká hormonální nerovnováha, v důsledku které může člověk přibírat. V noci se totiž tvoří hormony, které mají na svědomí to, že se cítíme sytější.

1_12

Spánek je stejně důležitý jako příjem potravy. Spánek je relaxační fáze našeho těla, při které dochází k útlumu značné části pochodů v těle. Během spaní dochází k útlumu smyslů, naše dýchání se prohlubuje a zpomaluje, snižuje se tepová frekvence, krevní tlak i tělesná teplota. Spánek je ovlivňován některými hormony, stejně jako produkce jiných hormonů je ovlivňována spánkem.

9 nejčastějších příčin nespavosti a poruch spánku:

1. Stres, úzkost nebo deprese - pokud není v pořádku naše psychická stránka, často trpí právě spánek. Příčiny jsou hlavně problémy v práci, ve škole, v rodině, finanční stres nebo zdravotní problémy.

2. Hluk - pokud hluk nevíte ovlivnit, existují například špunty do uší, které ho dokáží eliminovat.

3. Příliš teplá/studená místnost - ideální teplota na spánek je podle výzkumů v rozmezí 15-22°C

4. Nepohodlné matrace - v posteli strávíme skoro 1/3 života, proto se vyplatí investovat do kvalitního matrace a polštáře.

2_13

5. Alkohol, káva, cigarety, drogy - obsahují látky, které nepříznivě ovlivňují usínání a další tělesné procesy.

6. Jet lag (pásmová nemoc) - nastává při cestování přes více časových pásem, jde však jen o dočasnou změnu spánkového režimu a do pár dní se vytratí.

7. Práce na směny - pokud pracujete na směny, zkuste si nastavit pravidelný spánkový režim a toho se držet. Tělo se na váš systém navykne a vám se bude lépe usínat.

8. Příliš mnoho jídla pozdě večer - těžká jídla před spánkem zhoršují usínání, tak se jim zkuste vyhnout.

9. Nedostatek některých živin (zejména vitaminů a minerálů) - o vitamínech a minerálech podporujících spánek se dočtete níže.

Přírodní doplňky stravy, které podporují spánek a pomáhají při nespavosti:

  • Vápník + Hořčík – tato kombinace minerálů pomáhá při nespavosti, jejich nedostatek může způsobit podrážděnost, poruchy spánku, návaly horka, noční pocení, křeče v nohou a duševní depresi.
  • L-Tryptofan - díky němu se můžete zbavit neklidného a mělkého spánku, nadměrné chuti k jídlu a také může pomoci předcházet vzniku migrény. Tryptofan pomáhá zlepšit náladu, uklidňuje, zlepšuje spánek a tím i regeneraci organismu. Náš L-Tryptofan obsahuje navíc vitaminy B3 a B6 a výtažek z heřmánku.
  • Vitaminy skupiny B (hlavně B1, B3 a B12)B-vitaminy příznivě ovlivňují spánek a usínání a přispívají k dobré psychice, ke snížení míry stresu, únavy a vyčerpání.

3_11

Doporučujeme vám nespavost řešit přírodní cestou a ne léky na spaní, protože ty mají hodně vedlejších účinků, které se ukáží až časem. I když vám budou zpočátku účinkovat, za poškození trávení, závratě, bolesti hlavy, snížené libido a deprese (což jsou nejčastější vedlejší účinky léků na spaní) vám to nestojí. Proto zkuste přírodní doplňky stravy, které mají kromě pozitivního vlivu na spaní i jiné benefity ve formě zlepšeného zdraví.

Věříme, že byl pro vás tento článek přínosný a přejeme vám příjemné a rychlé usínání :)

  Produkty z článku naleznete zde

 

Pokud se vám článek líbí, nezapomeňte se o něj podělit s přáteli. Stačí kliknout na tlačítko SDÍLET níže. 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení