Proč je důležité doplňovat vitamíny v létě

Doplňky stravy má většina z nás spojené hlavně s podzimem a zimou. Podpora imunity, snížení únavy a celkové „nabuzení“ těla jsou problémy, které řešíme, když je venku chladno a sychravě. Jak to je během léta a teplých měsíců, kdy máme zdánlivě více energie? Potřebuje tehdy naše tělo doplňovat vitamíny, nebo nám stačí příjem z potravin? V dnešním článku si řekneme, proč je důležité doplňovat vitamíny i v létě.

Hodně se potíme

To, že se během léta zpotíme více než jindy, není žádná novinka. To, co však mnoho lidí neví, je, že při pocení se nám z těla vyplavují minerály jako je sůl či draslík. Z toho pak mohou vznikat bolesti hlavy či dehydratování organismu. Proto byste měli zvážit užívání komplexního minerálního doplňku stravy, který vám doplní ztracené minerály.

bazen

Komáři a klíšťata - vitamínový repelent

Léto často trávíme u vody, v lese nebo jinde v přírodě. Tyto příjemné chvíle nám znepříjemňují útoky hmyzu – hlavně klíšťata a komáři. Z toho důvodu kromě ochrany zvenčí (repelenty) doporučujeme k ochraně před klíšťaty a komáry i tyto vitamíny:

  • VITAMIN B10 (PABA) - „PABA se ukázala velmi účinná při léčení určitých chorob, způsobených parazity, které přenášejí mouchy, vši, roztoči, klíšťata.” - A. Davis
  • VITAMIN C - "Pravděpodobně každý jed u všech druhů kousnutí a štípnutí hmyzem či zvířaty, lze detoxikovat, pokud se vezme dostatečně vysoká dávka vitamínu C." - A. Davis
  • VITAMIN E - urychluje hojení rány po kousnutí hmyzem.
  • B-KOMPLEX - vůně (nebo spíše zápach? :)) vitamínů B působí pro komáry a klíšťata odpudivě. Vysoká hladina B vitamínů v krvi vás tedy může před nimi chránit.

Opalovací krém brání Vitaminu D

Opalovací krém je velmi důležitý pro ochranu kůže, avšak při jeho použití se rapidně snižuje množství vitamínu D, který pokožka přijme. Doplnění vitamínu D přes doplňky stravy i v létě tím pádem vůbec není na škodu.

Světlejší pokožka má mnohem vyšší schopnost absorpce (vstřebání) a chemické syntézy vitamínu D než tmavší pokožka. Máte-li světlejší pokožku, můžete absorbovat až 50-73% slunečního světla, zatímco lidé s tmavší pokožkou využívají pouhých 3-36%.

plaž

Vyšší odolnost kůže

Spálíte se na slunci, i když máte na sobě opalovací krém? Nízká hladina vitamínu B10 (PABA) způsobuje, že je pokožka několikanásobně náchylnější ke spálení. A.Davis k tomu říká toto: „Pokud sníme denně 1 g PABY, sneseme 50x vyšší dávku slunečního záření, aniž bychom se spálili. PABA také chrání před rakovinou kůže v důsledku působení slunečních paprsků. Zdá se, že ti, kteří se rychle spálí, mají nedostatek PABY.”

Vysoké teploty na nás už útočí, proto byste měli své pokožce dávat dostatečnou pozornost. Natírejte se opalovacím krémem s vysokým faktorem (minimálně 30) a doplňte tělu Vitamin B10 PABA. Tímto způsobem ji ochráníte před spálením, stárnutím a rakovinou kůže.

Pokud jste se spálení přesto nevyhnuli, máme pro vás tip: Natřete si přímo na spálené místo vitamín E, který urychluje hojení a předchází vzniku jizev.

Vitamin A chrání kůži před sluncem a zabraňuje jejímu stárnutí

Možná víte, že nadměrné vystavování kůže slunečnímu záření způsobuje její stárnutí. Vitamin A (jako betakaroten) chrání kůži před sluncem a podporuje obnovu buněčné struktury. Také přispívá k oživení pleti. Při opalování chrání před nebezpečím vzniku zhoubných nádorů.

Málo ryb = chybějící Omega 3

Tento bod se netýká výhradně léta, jde spíše o celoroční problém. Jen málokterý člověk konzumuje porce ryb 2-3x za týden, jak je doporučeno, aby zajistily potřebnou dávku životně důležitých omega 3 mastných kyselin. Pokud během dovolené u moře jíte více ryb a mořských plodů je to super, ale zajistí vám to omega 3 jen na pár dní a pak vám budou opět chybět. Užívání Omega 3 přes doplňky stravy je pro většinu lidí nutnost.

krevety

Alkohol ničí vitamíny

Během dlouhých letních večerů či dovolených vypijeme více alkoholu než kdy jindy přes rok. Měli byste vědět, že alkohol i v malých množstvích ničí a odčerpává vitamíny z těla. Pokud ho pijete a chcete zmírnit jeho škodlivé následky, měli byste doplňovat některé vitamíny, zejména B1, B6, kyselinu listovou a vápník s hořčíkem. Toto jsou ty vitamíny a minerály, které alkohol v těle ničí.

Více pohybu a bolest kloubů

V létě máme nejvíc pohybu z celého roku. Chodíme na turistiku do hor, na kola či dlouhé procházky a to se odráží na únavě či bolesti pohybového aparátu (hlavně kloubů). Pokud na intenzivní pohyb nejste zvyklý, může to znamenat bolesti a vyřazení z běžného fungování i na několik dní. Předejít tomu je velmi jednoduché. Začněte pravidelně užívat kloubní výživu, díky které budou vaše kosti, klouby a svaly odolnější a vy se budete cítit víc fit.

turistika

Nemoci na podzim znamenají zanedbaná imunita

Pokud během léta nedodáváte tělu vitamíny, které potřebuje, dopadne to tak, že vám to vyplatí. Přijdou studené měsíce a jakýkoli virus či bakterie, s nimiž přijde vaše tělo do kontaktu, ho oslabí, protože imunitní systém není dostatečně posílen. Podzimní choroby často souvisejí s tím, že tělo nedostalo ty živiny, které potřebovalo, pár měsíců předtím. Kvalitní multivitamínový doplněk vám dodá všechny potřebné vitamíny a imunitní systém bude připraven na všechny bacily.

Toto byly ty hlavní důvody, proč je důležité užívat vitamíny a minerály (a jiné doplňky stravy) i v létě. Věříme, že vám článek pomohl lépe objasnit jejich důležitost a že zvážíte jejich doplnění. I když máme v létě ovoce a zeleniny poměrně dost, stále jsou živiny, kterých máme ve stravě málo, a proto je dobré je doplňovat do těla i přes doplňky stravy. Na našem webu naleznete všechny zmíněné vitamíny ve výborné kvalitě. Pokud byste potřebovali s čímkoli poradit, klidně nám napište.

Pokud se vám článek líbí, nezapomeňte se o něj podělit s přáteli. Stačí kliknout na tlačítko SDÍLET níže. 

leto

Zdroje: Knihy od Adelle Davis, Earl Mindell a Jarmily Mandžukové

Zdroj obrázků: Canva, Unsplash

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení