Trápí mě: Srdeční potíže

srdce_1

Srdce (latinsky: cor, řecký: καρδια - kardia) je dutý sval, který neustále přečerpává (pumpuje) krev ke všem buňkám vašeho těla. Takto je zásobuje pro život nezbytným kyslíkem a živinami.

Srdce člověka je uloženo v mezihrudí (mediastinu). Má tvar kužele, jehož báze je orientována směrem nahoru. Srdce dospělého člověka má hmotnost průměrně 300 g u mužů a 250 g u žen. Jeho délka od báze po hrot je v průměru asi 12 cm.

SRDEČNÍ INFARKT a ARYTMIE:

• Vitamin C - zajišťuje ochranu před srdečními chorobami. Jelikož nemocné srdce potřebuje tohoto vitaminu obrovské množství, často spotřebuje všechny zásoby v těle a na ostatní činnosti a imunitu nezbývá, proto je organismus stále více oslabený a náchylný i na vážné choroby. Vitamin C také posiluje cévy a kapiláry.
  • Vitamin E - snižuje riziko vzniku infarktu myokardu, posiluje stěny cév a omezuje tvorbu krevních sraženin. Nejnižší množství tohoto vitamínu mají muži v produktivním věku, ženy starší 50 let a lidé s nadváhou.
  • Vitamin A - účinně pomáhá předcházet srdečním onemocněním a zpomalovat jejich rozvoj.
  • Draslík - zklidňuje a stabilizuje krevní oběh.
  • Selen - podle průzkumů mají lidé s vyšší hladinou selenu až o polovinu nižší riziko vzniku srdeční choroby.
  • Kyselina listová - pomáhá zabraňovat srdečnímu infarktu a mrtvici.
  • Hořčík - pomáhá při poruchách srdečního rytmu a bušení srdce.

MOZKOVÁ MRTVICE:

• Draslík - bylo zjištěno, že čím více draslíku v potravě přijímáme, tím je riziko mrtvice menší. Draslík také zklidňuje a stabilizuje krevní oběh.
  • Kyselina listová - pomáhá zabraňovat srdečnímu infarktu a mrtvici.
  • Vitamin B12 - příznivě působí při mrtvici.

SRDCOVÉ INFARKTY:
„ Predchádza im roky vysoká hladina krvného tuku a cholesterolu, aj keď  sa pacient považuje za zdravého. Vzniká tým, že sa upchá niektorá koronárna tepna v srdci. Koronárne cievy obsahujú určité množstvo tukových látok. Ak sa zhorší atherosklerózou stav natoľko, že niektorá koronárna cieva sa úplne upchá a kyslík sa nemôže dostať do postihnutého miesta, vznikne srdcový infarkt, nazývaný koronárnym upchaním. Krvné zrazeniny sa ľahko vytvárajú u pacientov s atherosklerózou. Keď krvná zrazenina, čiže trombus, upchá srdcovú cievu, zamedzí i prívod kyslíka. Tento druh infarktu je častejší než prvý. Pri oboch druhoch infarktov sa zničí veľké množstvo buniek.“
      -- DAVIS. A. 2013. Čo vám chýba aby ste boli fit. Bratislava: Eko-konzult, 2013. s. 128