Bolest kloubů – co s tím?

Bolest kloubů je problém, kterým trpí opravdu velký počet lidí. A co je horší, z roku na rok se jejich bolestivost zvyšuje. Ať už za vaše problémy může věk, příliš mnoho sportu, nebo naopak jeho nedostatek, není prozatím podstatné. Důležité je zbavit se kruté a stupňující se bolesti. Pokud patříte mezi příznivce či zastánce přírodní léčby, máme pro vás zajímavé řešení, jak na bolest kloubů – co s tím.

Kloub (lat. junctura synovialis, articulatio) je pohyblivé spojení dvou nebo více kostí, které se vevnitř vazivového pouzdra dotýkají plochami pokrytými chrupavkou.

pohyb

Doplňky stravy/vitamíny na bolesti kloubů, které doporučuje MUDr. Kamil Dvořák:

,, Vysoce namáhaný nebo věkem opotřebovaný pohybový aparát vyžaduje dlouhodobou péči v souvislosti s prevencí vzniku zlomenin, zánětů, bolestí při pohybu a jiných problémů s klouby. MSM je zdroj biologicky vázané síry. Glukosamin se přirozeně vyskytuje v lidském těle a pomáhá udržovat spojení tkání a chrupavek. Glukosamin je nejznámější kloubový doplněk výživy na trhu. Představuje důležitý stavební kámen, který organismus potřebuje na to, aby produkoval molekuly známé pod označením glukosamin glykany nacházející se v lidské chrupavce. Glukosamin zmírňuje bolesti při osteoartróze a může také zmírňovat opotřebení kloubů zvláště u sportovců. Tyto složky pracují dohromady, aby zajistily optimální pevnost kloubů.“ MUDr. Kamil Dvořák.

Další tipy a rady, jak efektivně bojovat proti bolesti kloubů:

• Udržování normální hmotnosti - zvýšená hmotnost (obezita) kloubem vůbec neprospívá. Pokud máte nadváhu, začněte pravidelně cvičit a jíst vyváženou stravu - zátěž zmizí a klouby vás přestanou bolet.
  • Hydroterapie (hydro = voda; terapie = způsob léčby) - hydroterapie je moderní způsob léčby, který pomocí správné aplikace tlaku vody dokáže uvolnit klouby a celý pohybový aparát. Využívají se různé lázně, trysky, vířivka a zábaly.
  • Pohyb - procházky, plavání, turistika, cyklistika, posilování - toto všechno dokáže přispět ke zpevnění kloubů. Existují speciální cviky zaměřené přímo na klouby. Doporučujeme vše předem konzultovat vašim lékařem.
  • Masáž a fyzioterapie - Napětí a ztuhlé svalstvo způsobí, že jednotlivé části těla nejsou dostatečně vyživené a prokrvené, což může časem přerůst do chronických bolestí. Řešení na uvolnění napětí v nervech, svalech a kloubech můžou být právě pravidelné masáže a fyzioterapie.

Více informací o kloubech naleznete i ZDE.

Pokud se vám článek líbí, nezapomeňte se o něj podělit s přáteli. Stačí kliknout na tlačítko SDÍLET níže.

laket