Co jste možná nevěděli: Vitamin B6

Pyridoxin je jedna z látek patřících mezi vitamín B6. Účastní se při tvorbě červených krvinek a protilátek, zdravou kůži a trávení. Pyridoxin hraje důležitou roli v metabolismu červených krvinek, při růstu a vývoji kostry.

Čím Vitamin B6 prospívá?

• posiluje imunitní systém
  • příznivě působí proti tvorbě ledvinových kamenů
  • podporuje syntézu nukleových kyselin
  • tlumí křeče v lýtkách, noční svalové křeče a také záněty nervů
  • pomáhá odstraňovat vedlejší nepříjemné příznaky antidepresiv

Co říkají odborníci?

„Je rozpustný ve vodě. Vitamin B6 je vlastně skupina substancí – pyridoxinu, pyridoxalu a pyridoxaminu – které mají podobné složení a působí společně. Je nezbytný pro tvorbu protilátek a červených krvinek. Vitamin B6 je nezbytný pro dobré vstřebávání vitaminu B12. Potřebný je též pro tvorbu kyseliny sodné v žaludku.

Zabezpečuje dostatečné vstřebávání tuků a aminokyselin. Napomáhá přeměně esenciální aminokyseliny tryptofanu na niacin. Brání vzniku různých nervových a kožních onemocnění. Zmírňuje nutkání na zvracení. Mnoho léků, které předpisují lékaři v graviditě proti rannímu nutkání na zvracení, obsahuje vitamin B6. Zmírňuje sucho v ústech a omezuje problémy s močením, vznikající u nemocných v době užívání tricyklických antidepresiv. Snižuje noční napětí svalů, křeče nohou, brnění rukou, některé formy zánětu nervů končetin. Účinkuje jako přirozená močopudná látka.“

Zdroj: MINDELL. E. 1994. Vitaminová Bible. Budapest: Gloria, 1994. s. 64-67