Trápí mě: Revma

reuma

Revma je chronické zánětlivé onemocnění, které je charakterizováno postižením kloubů. Klouby jsou následně oteklé, bolestivé. Jejich pohyblivost je omezená.

Revma je chronický bolestivý zánět kloubů, patří mezi jedno z nejrozšířenější lidových onemocnění. Projevuje se především na prstech rukou, nohou či na zápěstí. Revma je obecný pojem pro různá onemocnění, která postihují pohybový aparát: klouby, svaly, šlachy a měkké tkáně. Jde o systémové onemocnění, takže kromě kloubů mohou být postiženy i nervy, cévy a cévní systém, srdce, plíce, ledviny, játra či oči. Společným jmenovatelem revmatických chorob je zánět kloubu, bolest kloubů, otoky a následná ranní ztuhlost. V současnosti známe kolem 100 různých druhů revmat, které se rozdělují do několika skupin.

„Větší množství vitamínu E prokázaly efekt zmírňující zánět a bolesti. Protože se tato množství dají jen těžko dosáhnout přirozeným příjmem potravin, je příjem vitaminu E jako suplementu oprávněný.

Mnozí revmatici mají také nedostatek jiných vitamínů (D, B6, kyselina pantotenová), minerálních látek (magnézium, kalcium, fosfor), jakož i stopových prvků (zinek a selen). Příjem vhodných multivitaminových preparátů je proto nejlepším řešením. Takzvané omega-3-mastné kyseliny se nacházejí zejména v rybách, ale také v některých rostlinných olejích. Pro docílení vyššího příjmu omega-3-mastných kyselin, je možné také podávat kapsle s rybím olejem v dávkách 3-6 g denně.

Dodržováním uvedených stravovacích návyků však nemůžete očekávat přímé ovlivnění procesu onemocnění. Zlepšení obtíží a symptomů bylo při změně stravování vědecky zkoumány a potvrzeny.“

-- Doporučuje MUDr. Kamil Dvořák: vitamin E, vitamin F, vitamin B5, vitamin D, omega 3, vitamin C, glukosamin chondroitin MSM, vápník + hořčík, zinek, selen