Trápí mě: Menstruační potíže

menstruace

Menstruační bolesti se netýkají každé ženy, ale několik procent žen je doslova v tomto období na pár dní vyřazených z běžného života. Menstruační bolesti umí znepříjemnit pár dní natolik, že jsou ženy často podrážděné, nervózní a to stavu bolestivé menstruace nepřidává. Tak jako každý problém, i tento je třeba řešit.

„ Už cca 10 dní pred menštruáciou bývajú mnohé ženy hádavé, nervózne, mávajú bolesti hlavy, nespavosť, duševné depresie a potom pri menštruácii bolestivé kŕče. Príčinou je často nedostatok kalcia. K jeho riadnemu vstrebávaniu je potrebné brať vitamín D a horčík. V prípade, že však hladina kalcia tak klesla, že pacientka má opuchy, je potrebné prijať v strave viac bielkovín, vitamín C a kyseliny pantoténovej (vitamín B5). K udržaniu vápnika v tele a k zlepšeniu jeho vstrebávaniu pomáha hormón estrogén, vytváraný prirodzenou cestou v organizme. K tvorbe estrogénu potrebuje organizmus bielkoviny, kyselinu linolovú, B-vitamíny a E-vitamín. Predmenštruačný pokles kalcia v tele môže spôsobiť nielen opuchy pŕs, ale aj rúk, tváre, nôh i dočasné zvýšenie váhy o 2-5kg a zníženú odolnosť voči alergiám a infekciám.“
      -- DAVIS. A. 2013. Čo vám chýba aby ste boli fit. Bratislava: Eko-konzult, 2013. s. 94-95

Více o menstruaci v těchto článcích:

Bolestivá menstruace

Menstruace po porodu - jak ji obnovit?